Několik tipů, které mohou zlepšit prodej vašeho/vašich vozů


Vhodné nafocení

Prvním a zároveň nejdůležitějším faktorem inzerátu jsou fotky vašeho auta. Pamatujte, že drtivá většina lidí, kteří shánějí nový vůz, mají předem vybranou značku a model, který chtějí koupit. Pokud jde právě o váš vůz, tak případný zákazník dá hodně i na fotografie. Mějte na paměti, že to je určitá prezentace vašeho vozu. Z našich zkušeností doporučujeme mít v inzerátu okolo 20 fotografií. Minimálně alespoň 10. Obecně platí, že čím dražší auto, tím více fotek doporučujeme.

Jak mít auto nafocené?
Zde najdete návod, jakým způsobem vůz nafotit a v jakém pořadí se obvykle dávají fotografie do inzerátu. Fotky je nejlepší fotit na šířku.

Jak nafotit vozidlo

Na co nezapomínat?
Kromě výběru těchto základních fotografií nezapomínejte ani na detaily - hlavně rádia, palubní desky, volantu a prostoru okolo řadící páky. Určitě doporučujeme také vyfotit funkční display (pokud vůz má) a detail dveří (alespoň těch u řidiče).

Co je zbytečné?
Dejte si zároveň pozor, aby fotografií nebylo přehnaně moc. Nechceme tím tvrdit, že to případného kupce odradí, ale mít několik fotografií téměř totožných, je zbytečné. Příklad - dvě fotografie auta zvenku z úplně stejného místa, nebo fotografii každého kola foceného z detailu. Zkrátka, snažte se mít auto vyfocené ze všech pozic ale vždy jen po jedné fotce.

Informace o voze

I zde platí pravidlo zlatá střední cesta - konkrétně tím myslíme poznámku k vozidlu. Sem patří věci, které se nedají vyplnit ve formuláři. Pište zde informace, zda a kde byl vůz servisován (pokud samozřejmě víte), dále že nabízíte např. druhou sadu kol a co je důležité - speciální prvky výbavy. Rozhodně ale doporučujeme nevypisovat prvky výbavy, které předtím zaškrtnete ve formuláři. Pro kupujícího je zbytečná informace přečíst si dvakrát, že vůz má posilovač řízení.

Cena

Do nacenění vašeho miláčka vám samozřejmě nemůžeme mluvit :-). Rádi vám však i v této sekci sepíšeme pár tipů.

  • Může to působit jako klišé, ale i tady hraje trochu roli "Baťovská cena" - tedy, vůz prodávaný za 100 000 Kč doporučujeme nabídnout za 99 900 Kč
  • Vždy uvádějte, že je možný odpočet DPH, pokud ta možnost je.
  • Než vůz naceníte, porovnejte za kolik se prodávají stejné vozy - kromě počtu najetých km sledujte i stupeň výbavy a motorizaci včetně počtu kW. Všechny věci spolu souvisí a právě od nich se celkově odvíjí cena. Zkuste tak napřed porovnat, o kolik levněji nebo dráž se díky tomu ceny pohybují a porovnejte se svým vozem.
  • Pokud jste ochotni jednat o ceně, je dobré napsat to do poznámky k vozidlu nebo k ceně. Zároveň tak můžete cenu o trochu víc “nastřelit”.

Popis a nadpis inzerátu

Jako poslední a důležitou věcí je i samotný nadpis inzerátu. Ten probudí v kupujícím zvědavost a nutkání otevřít právě váš inzerát. Zde najdete pár příkladů:

Škoda Octavia → Škoda Octavia 1.9 TDI

Peugeot 406 → Peugeot 406 2.0 HDI Sedan 88 kW

BMW řada 5 → BMW 530d xDrive Limousine

Zájemce tak hned dostane do očí informaci, o jakou motorizaci vozu se jedná, případně jaký má výkon, karoserii apod. Není špatné ani do názvu doplnit informaci, pokud je vůz po servisu. Např. nové rozvody, po plném servisu apod.